Ellehetetlenítették a riválist, felpörgött
Orbán Viktor unokaöccsének kavicsbányája. (Átlátszó)
A nemrég felújított (Győrzámoly–Győrújfalu) 1401. út írd és mondd: 600 méteres szaka- szán 2022 novemberében súlykorlátozást vezetett be a Közútkezelő úgymond a frissen felújított út megóvása érdekében. Buszokra és mez.gazd. járművekre nem érvényes, a többiek engedélyt kérhetnek. Ez pont az a 600 méter, amin a helybéli, régóta üzemelő darnózseli kavicsbányákból kijuttathatnák a sódert a közúthálózatra.
De nem; ezért az egyik bánya teljesen leállt, mivel a súlykorlátozás miatt a kamionok csak hatalmas (60 km-es) kerülővel tudnák megközelíteni a Frissbeton/Strabag Győrújfaluban (azaz mindössze pár kilométerre) található keverőtelepét. Engedélyt azok a cégek kérhet- nek, amelyeknek a kérdéses szakaszon telephelyük van. A Lajta-Kavics Bányászati Kft. és szomszédja is kért engedélyt, de persze ők lettek azok, akik nem kaptak.
Miért persze? A korlátozott szakasztól alig pár kilométerre, Vámosszabadiban mindössze másfél éve nyílt a Murobán Kft. bányája — abból ki lehet jutni az útra. Ehhez (persze) át kellett minősíteni a mezőgazdasági területet, de azt Vámosszabadi képviselő-testülete egyhangúlag megszavazta. Korábban a Lajta-Kavics bányájából vitték a sódert a Friss- beton Kft.-nek, most Vámosszabadiból viszik; a Murobán Kft. átvette az üzletet.
A Murobán Kft.-ben 2021 óta társtulajdonos Orbán Dávid, a miniszterelnök unokaöccse (a másik tulaj Mürkl Máté győri ügyvéd). A cég forgalma tavaly 45 millió Ft-ról 212 millióra nőtt. Sic itur ad astra!
Fügedi Ubul
P.s.: Ja, az út forgalma (aminek az a napi kb. 150 kamion csekély töredéke) nem csökkent érzékelhetően.