A mi Józsefvárosunk

774. Választás után

2018. július 12. - Amijo

Nos, az elmúlt napokban írtam néhány elemző megjegyzést az utóbbi két hónap választási kampányáról, s mivel elsősorban a "mindenki söpörjön először a maga portája előtt" elvét tartottam szem előtt, megkockáztattam néhány kritikai megjegyzést is, beleértve a saját "munkásságomat" is.

gyori_bg2018-2.jpg

Több mint három napja ugyanis – a demokratikus oldalról legalábbis – mély hallgatás övezi a független polgármesterjelölt alulmaradását a kormánypártival szemben. Én úgy gondolom, Győri Péternek semmi szégyellni valója nincs az egyenlőtlen küzdelemben elszenvedett vereség miatt, ami viszont nem menti fel sem őt, sem kampánycsapatát az események okait elemző megszólalás kötelezettsége alól. 

Ám a Győri Péter hivatalos oldalán olvasható számos reflexió, a szánalmas önsajnálaton s az ellenséges aknamunka folytonos fölemlegetésén kívül, semmi másról nem szól, s a leg- nagyobb sikert az a rövid kis komment aratta, melyet most idemásolok: "Kata Kati: nem rontottak semmit, a baj a FIDESZ", amit – mármint a FIDESZ aránytalan túlhatalmából eredő lehengerlő fölényét – asszem mindannyian ismerjük.

De gondoljátok, hogy ez egyben mentesít is minket a végzett munkánk tanulságainak levonása alól? Mert abban reménykedni, hogy az ellenfél mégis csak magától felhagy ádáz tevékenységével, és meghajol "érveink súlya alatt", hát az inkább az elmekórtan tárgykö- rébe tartozik, mintsem a kritikaiba...

Budaházy Gusztáv

A bejegyzés trackback címe:

https://mijozsefvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr2914109935

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tommm 2018.07.14. 07:25:42

Kedves Gusztáv! Ön szerint tehát mi a vereség oka?

koszorumagdolna 2018.07.15. 00:53:20

Kedves @tommm: fontos kérdésedre részletes válasszal készülök, de most, vasárnap kora hajnalban, amikor ezt olvasom, már nem vágnék bele. Egyébként épp most fejeztem be a facebook-oldalamon egy, a továbblépés lehetőségeit fejtegető posztot, s örülnék, ha érdeklődésed arra is kiterjedne. Az alábbi linken találhatod meg:
www.facebook.com/gusztav.budahazy46

Köszönettel, BGuszti

koszorumagdolna 2018.07.16. 00:20:19

@tommm: Nos, egy másik, hasonló kérdésre, ezzel a kiemelt összefoglalóval indítottam a válaszadásomat a fészbuk oldalamon:

A KAMPÁNY EGY TOTÁLISAN TÉVES, ELSŐSORBAN A "BÉRHÁZÜGY" NAGYON IS ÖSSZETETT PROBLÉMAHALMAZÁNAK TELJES NEM-ISMERETÉRE ALAPOZOTT KONCEPCIÓRA ÉPÜLT, FIGYELMEN KÍVÜL HAGYVA ANNAK A SZÉLESEBB BÉRLŐI RÉTEGNEK AZ IGÉNYEIT, MELY A SZÉTZILÁLT ÉLET- ÉS LAKHATÁSI KÖRÜLMÉNYEINEK RENDEZÉSÉTŐL ÉS A MÁR KORÁBBAN BEÍGÉRT MUNKÁÉRT LAKHATÁST PROGRAMBAN VALÓ ÖNKORMÁNYZATI TOVÁBBLÉPÉSTŐL VÁRJA HELYZETÉNEK JAVULÁSÁT.

Kérdésedre pedig az alábbiakat válaszolom:

1. A kampányt - bármily furcsa ez - nem a hajléktalanok és kilakoltatással fenyegetett bérlők ügyére kellett volna kihegyezni, hanem arra a rétegre, amely képes egy önkormányzati támogatással megerősített önerős lakásfelújítási programba bekapcsolódni. Abba, amiről a nagy reményekkel várt Munkáért Lakhatás Program is szólt, melyre az önkori - Munkáért Lakhatást Munkacsoport néven - egy külön szakembergárdát állított rá.

Az embereket ugyanis, valójában nem lehet nagyívű "szociális programok" belengetésével megfogni, mert ezek inkább lebegő ködképek, mint elérhető, kézzel fogható valóságok formájában képződnek meg bennük. Ezt az MLP-projektet viszont - melyet akár egy szerződéstervezet formájában is tanulmányozhatnának egy jól szervezett és hiteles személyiségre alapozott kampány során - nagyon is magukénak érezhetnék, amit különben, mint a program egyik kiötlője, saját tapasztalatból is tanúsíthatok.

2. Mindez persze, elképzelhetetlen a bérházakban élők bérleményi jogviszony-rendezése nélkül , ami viszont korántsem valami piskótadolog. Az illegitim lakhatási jogállások formái ugyanis elképzelhetetlenül sokfélék, és ezek rendezése mindkét politikai térfélen számos, kisebb-nagyobb érdeksérelemmel járhat. Ennek kifejtése azonban, már egy következő dolgozat témája lenne, melynek részletes kifejtésére, amúgy is csak a bérházak szociális és épített állagának felmérése után kerülhet sor.

Természetesen van 3. és 4. pont is, mely a bérházak közegészségügyi, rendtartási és állagmegóvási ügyeit venné számba. De mi most maradjunk annál az első kérdésnél, hogy a bérlői rétegtársadalomnak melyik szegmense az, amelyik - kellő hozzáértéssel - mozgósítható egy sikeres választási kampányban.

Annyi viszont bizonyos, hogy ehhez a bérházdzsungel minden szegletét - beleértve az illegitim szférát is - ismerni kell. És erre most csak azt a példát mondanám, hogy a polgármesterjelölt - nem is tehetett mást - csak az önkori által rendelkezésére bocsátott adatokból dolgozhatott.

Ebben viszont az üres lakások számát - immár 15 éve - 400 körüliben adja meg a Hivatal. A valóságban azonban ez a szám - beleértve a diszfunkcionálisan lakott bérleményeket is - minimum 1500, de sztem vígan eléri akár a 2000-et is.
Az ezekben a lakásokban élő sokféle, nagyrészt illegitim lakhatási jogállású "álbérlők" helyzetének a rendezését követően - beleértve ebbe a rászorultsági elvnek ellentmondó jogállásúakét is - meglepően sok rendeltetésszerű használatra alkalmas lakás szabadulhat fel.
süti beállítások módosítása