Megmondta a főnök, hogy nem szereti Budapestet. Ebben 50 évnyi kisebbrendűségi érzés, lompos félműveltség, lappangó utálat, a “bűnös város” horthysta utóérzete és némi fennhéjázó gőg búvik meg. (Bokros Lajos nyílt levele Tarlóshoz)
Miközben kiderült, hogy a miniszterelnök úrnak (egyeseknek Miniszterelnök Úr) Budapest csak egy irodalmi kérdés, valahogy az istennek se akar kiderülni, hogy végül is az elmúlt napok oszlopbontását ki rendelte el, ki volt az a buzgómócsing, aki a jogot lesz@rva ennyire elébe akart rohanni a vélt vagy valós elvárásoknak. Pedig engem – és gondolom még másokat is – érdekelne, ki az a nagyszerű, aki miatt súlyos százmilliókat fizethet a főváros, azaz mi, egyszerű adófizetők.
Merthogy kedden megszületett a Fővárosi Törvényszék végzése a Mahir oszlopairól, ennek értelmében a főváros nem folytathatja a bontást, továbbá kötelezi az önkormányzatot, hogy a 2006. szeptember 28-i szerződés szerint biztosítsa a Mahir jogosultságát az "utcabútorok elhelyezésére szolgáló terület" használatára – legalább az ítélethozatalig. A végzés ellen 15 napon belül fellebbezhet az önkormányzat, ám több lap információja szerint a fővárosi bontóbrigádok másnap már nem is bolygatták a Simicska-oszlopokat. A következő tárgyalási nap március elsején lesz, addig tehát biztosan nem bonthatóak el a Mahir-oszlopok. (Hogy Bakondi felajálja-e esetleg a „karhatalom” bevetését – persze csak ha Kocsis Máté kéri – az ítélet ellen is, azt még nem tudni, de bármi megtörténhet…)
"Mert akkor még szerette ezeket az oszlopokat..."
És akkor most visszatérve az eredeti kérdésre: azt tudjuk, hogy a Közútkezelőt az oszlopok elbontására a Fővárosi Közgyűlés kérte fel, és a hírek szerint a Közgyűlés egyik képviselője adott utasítást az hirdetőoszlopok bontásának megkezdésére. Az emiatt kialakult állóháborúban eddig csak Kocsis Máté (ja, és a már említett Bakondi, de az nem számít) szólalt meg, a főpolgármester nem.
Az előzményekről röviden:
- 2015. szeptember 29-én azzal indult a plakátháború, hogy Kocsis Máté és Szeneczey Balázs főpolgármester-helyettes javasolta, hogy a főváros szakítson a Simicska érdekeltségébe tartozó reklámcéggel, merthogy csak a baj van velük, a cég közérdeket sért, különben is keveset fizet, ráadásul 9 év után rájöttek , hogy „jó erkölcsbe ütköző" a kontraktus.
- 2015. december 22-én a Kocsis-javaslat alapján a Fővárosi Közgyűlés úgy döntött, hogy dec. 31-ig le kell bontania a budapesti hirdetőoszlopait a Mahir Cityposternek.
Aztán:
- 2016. január 7-én Tarlós különös levelet küldött szét a Városházán – utasításban tiltotta meg, hogy a képviselők feladattal bízzák meg a hivatal munkatársait. Budapest főpolgármesterének idei első utasítása arra figyelmeztette a hivatalban dolgozókat, hogy a Fővárosi Közgyűlés képviselői sem nekik, sem a főjegyzőnek, sem az aljegyzőnek, sem a tanácsadóknak nem adhatnak utasítást, nem bízhatják meg őket feladatokkal.
- 8-án Tarlós Simicska oszlopairól: nincs mondanivalóm a Mahir-hírdetőoszlopainak ügyében – ismételte meg a főpolgármester a Népszabadságnak korábban mondott szavait s ettől a témára többször visszatérő újságíró kérdések hatására sem tért el. Csupán annyit tett hozzá, hogy a bírósági tárgyalás előtt nem szeretne prejudikálni. Az oszlopok bontására nem ő adott utasítást, de azt nem árulta el, hogy akkor ki.
- Majd szintén 8-án - az idei első Budapest-infó tájékoztatón - belengette, hogy esetleg újraindul főpolgármester-választáson.
(Megj.: Ez utóbbit különben jól érzékeljetően Orbán Viktor (is) lesz@rja...)
***
Orbán Viktor nem ad többlettámogatást Tarlósnak a budapesti és elővárosi tömegközlekedés finanszírozására. A karácsony előtti találkozójukat állítólag azzal kezdte a miniszterelnök, hogy elmondta számára "a főváros nem finanszírozási, hanem irodalmi kérdés.” Az egyeztetésen jelen volt Rogán Antal, a miniszterelnök kabinetfőnöke és Kocsis Máté, a Fidesz budapesti elnöke is. A miniszterelnök azt is kerek-perec kijelentette, hogy "ha rajta múlna, nulla százalék EU-s fejlesztési forrást biztosítana Budapest számára, az uniós pénzeket vidékre irányítaná." A kormány szerint a BKV-nak jegyárat kéne emelnie, járatokat kéne ritkítania, és ki kéne rúgniuk 400 embert. (Népszabadság)