A mi Józsefvárosunk

Megfelelő embert a megfelelő helyre [337.]

A megismerés nehézségeiről.

2023. május 25. - Amijo

Az Uzsoki utcai kórház egy lapos homokdombon elszórt épületek halmaza. Amikor megpróbáltam egy nővér iránymutatását követni, és reménytelenül eltévedtem, egy takarítónő három mondatban és tökéletesen érthetően elmagyarázta, merre jutok el az 5. épületbe. Szerepelt benne három folyosó, egy büfé, egy gyerekmegőrző és két kapu; mindegyik pontosan a helyén volt.

uzsoki.jpg

Ott aztán egy betegirányító nővér kaparintott karmai közé. Hosszasan küzdött szép nyelvünkkel, és döntő vereséget szenvedett tőle. Az első mondatából megtudtam, hogy "ott" kell kimennem — ez nem volt nagy kunszt, mert egyrészt "ott" mentem be, más- részt máshol nem is lehetett kimenni. A maradék szöveg legpontosabb iránymutatása a "lefelé" volt; ezután ismét hosszasan bolyongtam, majd kiderült, hogy a célterület a szomszéd házikó, és indulnom éppen hogy fölfelé kellett volna A lefelé később jött, olyan helyen, amit a bejárattól nem láthattam..

Ha rajtam múlna, még ma megcserélném kettejük állását.

Fügedi Ubul

P.s.: A nyelv a közlés eszköze. Abban a pillanatban, hogy valaki nem közölni akar, hanem túllenni rajta valahogy, a kommunikációnak lőttek.

A bejegyzés trackback címe:

https://mijozsefvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr3818132646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása