A mi Józsefvárosunk

Együtt mutatkozni is blama II. [177.]

Komplex program.

2021. november 26. - Amijo

Íme egy friss fotó a zuglói Tóth Csabáról. (Telex

Gondoltam, felkeresem kerületünk új büszkeségét, az Egressy és a Mogyoródi út között frissen átadott parkot. Főleg a közvilágítást árammal tápláló napelemtáblákra voltam kíváncsi — kínosan érzem magam, ha csak sajtóbeszámolók alapján írok olyan dolgokról, amelyeket meg is nézhetnék. Nagyszerű alkalomnak tűnt ez arra is, hogy régi tervemet megvalósítva visszaváltsam a fél éve halmozódó szörpös üvegeket a Fogarasi úti nagy TESCO-ban. Közben még meg is ebédelek, szuper lesz!

karacsony_toth2.jpg

A háttérben Tóth Csaba – fotó: Karácsony Gergely Facebook-oldala

Nyeregbe pattantam, és tekertem vagy hat kilométert a teszkóig. Ott bizony az összes bicikliparkolót keskeny kerékre szabták, az enyém nem fér be. Odalakatoltam a járművet valami reklámtáblához, és megállapítottam, hogy sokan kényszerültek efféle pótmeg- oldásra. Egy készséges biztonsági őr segítségével és több mint száz métert sétálva eljutottam ahhoz a hangzatosan "centrumnak" nevezett fülkeféléhez, ahol megtaláltam a gépezetet. (Welcome to the machine...) Ez a Piroska gyümölcsszörpös palackról közölte, hogy "nem ismerem fel az üveget", a TESCO gyümöcsszörpéről pedig, hogy "üzletünk kínálatában nem szerepel". (Hát szerepelnie kétségkívül nem kell. Pont elég, hogy ott áll a polcon és megvehető.)

Elszomorodtam, és búfelejtőnek elmentem ebédelni. Nem hiába, mert zseniális ötletem támadt, de erről majd később. Elébb még fölkerestem az új parkot, és érdekes élmények- kel gazdagodtam. Napelemtáblát ugyan nem találtam, de mivel én vagyok a világ (egyik) legrosszabb megfigyelője, ez nem nagy meglepetés. Majd visszamegyek valakivel, aki észreveszi a dolgokat. Találtam viszont napozópadokat és egy nem működő párakaput. Általam normálisnak tartott helyeken ezeket a szezonális cikkeket a téli viszontagságok- tól megkímélendő ősz elején éppenhogy begyűjtik, és tavaszidőn teszik ki újra. Ez a november közepi kihelyezés egyfajta irreális érzést kelt (bennem).

A fekvőpadok és a párakapu között értetlenkedve néhány tájékoztató táblára figyeltem fel (a várhatóan tömegesen idelátogató turistákra tekintettel magyar és angol felirattal). Az abszurd jelleget fokozandó egy teljes ilyen (kb. 2 négyzetméteres) táblán a parktól légvonalban jó kilométerre található Bosnyák téri templomot mutatják be (az adott helyről még a toronysisak csúcsa se látszik). Ezt még lefényképezem egyszer — már azért is, mert ez az építmény előkelő helyen szerepelhetne az általam valaha látott legrondább templomok listáján.

Hazafelé gurultamban (itt jön a zseniális ötlet) betértem a sarki, ugyancsak teszkós kisközértbe, hogy megkérdezzem, visszaváltják-e az üvegeimet.

— Hát persze!

Fügedi Ubul

*

Az ellenzéki előválasztás azt legalább tényleg tisztázta, hogy Tóth Csaba nem "nyerő ember", hanem az a fickó, akit szinte egy emberként utál Zugló lakossága — és ez szépen átszüremlett legújabb kreatúrájára, Horváth Csaba polgármesterre is. Velük már csak együtt mutatkozni is blama. Utána kínos magyarázkodásokba bonyolódik az ember, és még úgy is nagyon ciki. Hozzájuk dörgölőzni óriási politikai öngól.

A bejegyzés trackback címe:

https://mijozsefvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr7916766250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása