Addig is, amíg is kiderül, hogy Balogh úr tényleg lemondott-e (már nem kell sokat aludni a február eleji testületi üléséig), nézzünk meg pár régi és új képet. Néhány napja CBFM osztotta meg Nagy Zsolt Levente bejegyzését az Magdolna és Orczy negyed fb-csoportban. A bejegyzéshez tartozó képen a 83-as troli egykori végállomása látható a Csobánc utcában, 1987. július 28-án. Magára az utcára maximum a háttérben – a Szeszgyár utca sarkán – álló ház részletéből, illetve az utca vonalvezetéséről lehet ráismerni.
„A megálló most is pontosan ott van, sőt, még a megálló oszlop is az eredeti. Csak a környék változott, nem keveset…” (Nagy Zsolt Levente, Budapest régi képeken)
Annyit még érdemes megjegyezni, hogy 1962-ben ugyanitt még a 74-es és a 77-es Ikarus gyártmányú trolik végállomása volt, a téglakerítés mögött pedig valamilyen ipari terület húzódott. Az Orczy úti (akkoriban még Mező Imre út) ház tűzfalán meg hosszú évekig volt látható egy falrafestett, biztosítós reklám: Az élet csodálatos dolog. Az Öné is megérdemli, hogy biztosítsa! (Fotók: az első Fortepan, a második Dankó József)
A Csobánc utca - Orczy tér és Szeszgyár utca határolta tömbben épült fel a Kévés-féle Orczy Fórum Városközpont első részeként az Orczy Irodaház (Szeszgyár utca 4.) 1994 és 1996 között. Második lépcsőben az Orczy Ház 40 lakásos épületét (Orczy tér 6.) húzták fel 1996/97-ben. Harmadik szakaszként 1998/99-ben a Baross Irodaház 3600 tömbje (Baross utca 131/133.) épült meg. 2000-ben kezdődött el a Csobánc-ház építése, 2002-ben csatlakozott a programhoz a vele összeépített Csobánc II. (Csobánc utca 9/11.).
Végül 2003 és 2004 között felépült a 130 lakásos Csobánc Udvar, 2004-2005-ben pedig a mögötte álló 120 lakásos Csobánc Torony, és az Orczy Fórum Városközpont Parkolóháza, Kévés György tervei szerint. Ez utóbbi fedi el azt a tűzfalat (Orczy út 43.), melyen a fenti „Csibés” reklám volt látható.
(Az épületegyüttes befejező láncszemeként a 160 lakásos Orczy Center (Baross utca 135.) épült meg a Baross utca legvégén. A telken eredetileg 400 ágyas szálloda épült volna, mely azonban a befektető finanszírozási nehézségei miatt az alapozásnál leállt és nem valósult meg. Ezen épület alapjainak részbeni felhasználásával épült meg a központ kilencedik, egyben befejező épülete.)
LaMa