Kormányunk az eladási ár duplájáért vásárolná vissza a ferihegyi repülőteret — természetesen hitelből, elvégre a költségvetés egyensúlya tankönyvi fogalommá zsugorodott a messzeségben.
Számításaik szerint ez a beruházás 15 év alatt megtérülhet. A jelenlegi tulajok ezt valszeg máshogy számolják, különben nem adnák el. Közgazdászok szerint ez a legoptimistább üzletmenetet feltételezve 1 %-os kamatszinten jöhet össze. Ha jól emlékszem, a leg- utóbbi hitelünket 4 %-os kamattal vettük fel (az EU 0 kamatú hitele nem kellett, mert "nem akarjuk eladósítani az országot"). Ekkora kamattal és továbbra is a legoptimistább forgatókönyvvel számolva kb. 50 év alatt térül meg, de ennél SOKKAL valószínűbb, hogy soha.
Ebből a fontolgatásból persze kimaradt a papírforma: az, hogy a vezetőnek kinevezni kívánt ejtőernyősök ártanak az üzletmenetnek.
Simán meg tudnék érteni egy ilyen akciót, ha Európa a MÁV, a MAHART és az egységes állami tulajdonú Volánbusz üzleti sikereitől lenne hangos. De nem.
Fügedi Ubul
*
Miközben a reptérre költött bődületes összegből, csak a vételárból pl. három évig lehet- ne finanszírozni dupla tanári béreket, ami benne maradna a gazdaságban és növelné a fogyasztást, szemben a kiutalt vételárral, ami eltűnik a gazdaságból, Németországba, Kanadába és Szingapúrba megy. Hja, a bérekből nem lehet lopni. Ott repül az állami béretek és fizetésetek és nyugdíjatok, bele a túlárazott betonba. (via Vakmajom)