Még 2017 májusában a kormány úgy döntött, hogy az új Közlekedési Múzeum nem a Városligetben épül majd fel, hanem valahol máshol. Mostanra megvan az új hely is, a múlt hét szerdán döntöttek; Kőbányán az Északi Járműjavító területén kap majd egy 30 000 nm-es épületben helyet a gyűjtemény. A tervezés jövő év folyamán kezdődhet.
Fotó: Vitézy Dávid, Facebook
Dobos László véleménye (részlet): Milyen furcsa, hogy a Ligetbe tervezett öt épületből három olyan, hogy egy nem létező intézményt szolgál ki. Sem a zene házát, sem a szín- házat, sem az innováció házát sem kérte semmilyen intézmény. Semmilyen szakmai vagy akár nem-szakmai csoport nem fogalmazott meg igényt irántuk. Csak a Városliget Zrt. akarja ezeket. A koncepciójuk, történetesen, hogy mi is legyen ezekben az épületekben, nagyon ködös.
Ezeknél az épületeknél előbb találták ki, hogy meg kell épülniük és csak utána kezdik el kitalálni, hogy mit is csináljanak vele. És a Ligetbe tervezett épületek többsége ilyen.
P.s.: A Magyar Urbanisztikai Társaság elnöke a Ligetet tönkretevő épületekről ... és épít(tet)őikről - „Kevesebb esztétikát, több etikát” Hatalmasok vagyunk és gazdagok? Vagy csupán a kivagyiság és a közpénzekkel való nagyvonalúság (netán felelőtlenség?) dolgozik bennünk, köztünk? Körmendy Imre írása az etikus építészeti magatartásról.
Fügedi Ubul