A Kölcsey Gimnáziumnál tiltakoztak a tanárkirúgások ellen. (444.hu)
Tudják-e azok, akik erővel, elbocsájtással akarják megoldani a közoktatás problémáit, hogy mit tesznek? — értetlenkedik Juhász István. Nos, igen. Számukra a közoktatás problémája a gondolkodó, forrásaik ellenőrzésére képes emberek képzése. A probléma megoldása az ilyen embereket nevelő tanárok elbocsátása. Mintaszerű helyzetértékelés, példamutató megoldás (igen, lesz még egy sor hasonló).
Minden lehetséges alkalommal ki kell mondani: az oktatás a piacképes munkaerő képzése. A hatékonyság — akár a gazdaságé, akár a döntéshozatalé, akár a jog- és intézményrendszeré — döntően azon múlik, mennyire alkalmasak egyes résztvevői a szervezeti rendben rájuk háruló feladatokra. (Ez egy visszacsatolásos rendszer, mert az alkalmas, jól képzett emberek a szervezeti rendet úgy alakítják, hogy az minél jobban alkalmazkodjon a tagok kompetenciáihoz.)
Az az ország, amely művelt és kreatív embereket nevel, gyorsan beér a centrumba. Amelyik betanított munkásokat nevel, egy kurta ideig maradhat még a periférián az okosabbak kiszolgálója, de a betanított munkásokat pár évtizeden belül ki fogják szorítani a gépek.
Az a kormány, amely rosszul fizetett csinovnyikok által vezényelt poroszos magolássá zülleszti az oktatást, gyermekeink és unokáink jövőjét árulja el rövid távú hatalmi érdek- ből. Ez a hazaárulás, ha valaki esetleg nem tudná, mit jelent ez a fogalom. Mi pedig, akik szeretjük ezt a hazát, kimegyünk, minden alkalommal tiltakozunk ez ellen az árulás ellen — és mindnyájan, nagyon pontosan tudjuk, hogy nem megyünk vele semmire.
No de hát ahogy hazaérünk, ott van az előszobában a tükör. Hogy néznénk bele, ha otthon maradnánk?
A jó ügyekért nem azért küzdünk, mert esélyünk van a sikerre. Azért küzdünk értük, mert azok a jó ügyek.
Szerdán hídfoglalás: gyertek!
Fügedi Ubul
P.s.: Rétvári: A Nemzeti alaptantervben jelentősen csökkentettük a tanulói terheket. Nem nemzeti, nem alap- és voltaképpen nem is tanterv. A Történelemtanárok Egyletének szakmai állásfoglalása erről az izéről, aminek alapján a gyerekeket úgymond tanítani kell.