A mi Józsefvárosunk

Viccország I. [406.]

2024. március 06. - Amijo

De én nagyon nem röhögtem. A történet rövid, de elkeserítő.

vaillant2.jpg

  1. Tavaly nyáron cseréltettük le a régi, ezeréves FÉG átfolyós gáz vízmelegítőt egy új, Vaillant-ra (lásd. fotó) — minden más változatás nélkül, ugyanúgy kéménybe kötve — amit az önkormányzat kb. két éve bélelt ki és vizsgált be. (Azaz: FÉG le, Vaillant fel, pont.)
  2. Az új cucc hibátlanul, kiválóan működik. Csak épp a gázszerelő mesterek egy szót se szóltak, hogy bármiféle engedély kéne mindehhez.
  3. Augusztusban a kéményellenőrzéskor a kéményseprő bejelentette a Katasztrófa- védelemnél és mindenütt, hogy engedély nélkül új készülék lett bekötve.
  4. Ezt követően folyamatosan jöttek/jönnek a felszólítások és fenyegetések a szervektől (büntetés, gázelzárás, stb.).
  5. Pár hónap múlva, augusztusban jött a JGK-tól (Józsefvárosi Gazdálkodási Központ Zrt.) egy úr, aki felírta az új vízmelegítő adatait. Kérdésemre, hogy nekünk mit kell intézni, azt mondta, semmit.

Itt megnyugodtunk. Egy kis időre. Mert ezek után idén ismét jöttek/jönnek a felszólí- tások, stb. Keresve a megoldást, azt a tanácsot kaptuk, hogy: villanybojler. Merthogy utólag már nagyon nehéz és költséges lenne, megcsináltatni a gáztervet és egyebeket, és még az se biztos, hogy engedélyeznék. Ollé!

Tehát az önkormányzati lakásban lecseréltettük a már alig (vagy alig se) működő régi vízmelegítőt egy energiatakarékos, modernebb készülékre (135 ezer Ft + munkaköltség), amit most dobhatunk ki, garanciálisan. Cseréljük le az egészet elektromos bojlerre, bővítsük a lakás elektromos hálózatát — és mellékesen(?) ezzel az új készülékkel már át is lépjük az áramfogyasztási kvótát (miközben a gázfogyasztásunk minimális lesz).

Viccország. De nagyon nem tudok röhögni.

P.s.: Tudom, tudom: én vagyok a hülye nyugdíjas, ismernem kellett volna a szabályokat, hogy milyen különböző hatósági engedélyekkel lehet csak készüléket cserélni. Hogy szükség van kéményseprő szakvéleményre, gáztervre, stb. Biztos, hogy ezeket mindenki tudja, ill. hogy tudnia kell, és hogy ez a „költséghatékony” megoldás?

Megj.: Azért az jó lenne, ha nem a katasztrófát védenék, hanem a lakosság érdekeit. Pl. levelezés helyett, ha kijött volna egy szakember, hogy megnézze (bevizsgálja) rendben működik-e a készülék, és ha minden oké, akkor jónapot. Gondolom én. De nem.

A bejegyzés trackback címe:

https://mijozsefvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr9918347441

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása