A mi Józsefvárosunk

646. Történéseim (3)

2017. június 24. - Amijo

Az ellenség keze meg a lába 
Vidám történetek a régi, jó kis átkosból 

1976-ban diplomáztam; jó régen volt. Kis hazánkba visszatérve tanulmányi szerződésemnek megfelelően el kellett helyezkednem a Magyar Állami Földtani Intézetben, ahol először is elhitték, hogy van diplomám (mert azt hazafelé a vonaton elvesztettem), másodjára pedig közölték velem, a frissen végzett bányamérnökkel, hogy én itten geokémikus leszek. Voltak elképzeléseim, hogy az mi lehet, de nem sok.

ubul_ff2.jpg

Megtudta ezt az én szeretett, Kanadában élő Jancsi bátyám. Az az áldott jó ember azonmód írt nekem, és felajánlotta, hogy küld egy sorozatot a Landsat műhold hullámhossz-szelektív felvételeiből Magyarországról. Azokból megtudhatom, hogy az adott hullámhosszon elnyelő elemekből hol mennyi van, és így csinálhatok majd geokémiai térképeket erről a szép országról. Távérzékelés, ez az igazi, ez a kor menő ágazata!

— Hohó, ez aztán az érdekes! — örvendeztem, és mentem az én főnökömhöz, bizonyos Zsigához, aki egymaga volt csoport- osztály- és főosztályvezetőm, sőt, még azt Intézet párttitkára is ő volt, de történetünk szempontjából ennek semmi jelentősége. (Vad szél dühöngött Skócia nyugati partjain...)
— Eszedbe ne jusson! — jajdult fel, mint akibe a villám csapott éppen. Sürgősen írd meg annak a te rokonodnak, hogy ne küldjön semmi ilyesmit! Nagy baj lenne abból!
— Már miféle baj? — értetlenkedtem.
— Azonnal be kéne szolgáltatnod az egészet a TÜK-be (Titkos ÜgyiratKezelés — a fiatalabbak kedvéért). Ott aztán szigorúan titkossá minősítenék, és csak azok nézhetnének bele, akik erre megkapják a külön engedélyt. Te semmiképpen, mert túl fiatal vagy.
— De hát miért kéne ezeket az amerikai felvételeket itt nálunk titkosítani????
— Nehogy az ellenség kezébe kerüljön — magyarázta türelmesen a rendszert és annak működését pontosan ismerő Zsiga.

Fügedi Ubul

A bejegyzés trackback címe:

https://mijozsefvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr6712617793

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása