HTML

A mi Józsefvárosunk

Budapest egyik pesti oldalon fekvő kerülete, nevét II. József után kapta 1777-ben. Területe 6,85 km², lakossága 71. 642 fő.

Facebook oldalunk

Utolsó szavak

Dokumentumtár

Dokumentumok - egyben
Itt egyben található meg a blogra felkerült összes doksi, akinek van kedve - bogarásszon köztük...

Moderálási elvek

1. Ha a másikat, nem pedig a mondanivalóját minősíted durván, kitiltunk egy időre.

2. Ha népek vagy társadalmi csoportok ellen uszítasz, kitiltunk mindörökre.

* Komentmoderálási elvek (részletesebben)

2013.04.14. 17:34 PomaziD

14. Állítólag örülhetnénk

Címkék: önkormányzat lidl képviselő testület Józsefváros ács péter teleki-téri piac

02.jpgÖrülhetnének Józsefváros polgárai, mert állítólag végre megkezdődik az új Teleki téri piac építése, amelynek eredetileg a Lidl üzletével egyidejűleg kellett volna elkészülnie. Ki tudja mikorra lesz valóban kész a nettó 424 millióra rúgó beruházás, hiszen ma már nyilvánvalóan látszik, hogy addigra nem készül el, mikorra például az ideiglenes piac céljára bérelt konténerek bérleti ideje – 2013. május 31. - lejár.

Ráadásul ez a gond a több mint másfél éve működő ideiglenes piac üzemeltetésében valószínűleg a legkisebb probléma.

Tapasztalják a piacon vásárolni szándékozók is, hogy például esős időben komoly kalandtúrára indulnak, lábuk alatt tócsák, fejükre csorgó ereszek tarkítják a piaclátogatást. Egy szép nevű hivatal (Budapest Főváros Kormányhivatala Munkavédelmi és Munkaügyi Szakigazgatási Szerve) hivatalosan úgy fogalmazott, hogy „Tartós esőzés, havazás esetén a 9-es, 10-es és 11-es számú konténerek kipakolási területén az árukészlet víz alá kerül, a vásárlók számára nem közelíthető meg a terület, ezáltal ellehetetlenül a vásárlás-értékesítés”. Hiányol a vizsgálat még előtetőket és klimatizálást is, például a vezetői irodában.

teleki_ideiglenes2.jpg

A főváros munkavédelmi szervezete nyolc hónapja végezte az ellenőrzést a piacon, és indított utána munkavédelmi eljárást. A testület két hete tárgyalta azokat a döntéseket, amiket az ideiglenes piac működésével kapcsolatban kellett (volna) hozni. Arra a kérdésre, hogy az azóta eltelt időben mi történt, megkaptuk a megnyugtatónak szánt választ, hogy „az önkormányzat úgy gondolja, hogy a kifogásolt hiányosságok nem mindegyike igazi hiányosság, és erről egyeztettek a munkavédelmi szervvel.”

Egyeztetések ide vagy oda, a „nem hiányosságok”-at most mégis meg kell szüntetni, amelyek közül csak az előtetők megépítése – hogy ne csurogjon a kedves vevő nyakába az esővíz vásárlás közben – is több mint félmillió forintjába kerül a kerületnek.

teleki_ideiglenes5.jpg

A kerülgetendő tócsák oka meg az, hogy „a burkolat egyes helyeken nem rendelkezik megfelelő csapadék elvezető rendszerrel”, amire szintén van válasz: Szűcs Tamás ügyosztályvezető szavaiból kivehető, hogy sem ez, sem az előtetők hiánya nem volt előre látható. Lehet, hogy egy ügyosztály élén nem látszik, de talán a tervezés során – ha volt egyáltalán ilyen – felmerülhetett volna, hogy eső azért egy-két év alatt csakcsak bekövetkezhet, márpedig, ha a víz leesik és nem tud elfolyni, tócsa lesz belőle…

„Természetesen” a hiba vagy tévedés nyílt beismerése lehetetlen, így hivatkoznak a vásárlók és az árusok érdekeire (ami ezek szerint például a csapadék nem megfelelő elvezetése…), Ács Péter igazgató pedig azzal nyugtatgatta a kedélyeket, hogy mindez csak hat konténert érint. Mi máris megnyugodhatunk, közben a kerület ezért is fizet, még nem is tudjuk, mennyit, mert azt még csak most tervezik.

teleki_ideiglenes4.jpg

A hivatalos iratok tanúsága szerint 2011. augusztus 16-án kezdte meg működését az ideiglenes piac. Másik hivatalos adat szerint az Önkormányzat a konténereket a Mobilbox Kft-től bérli határozott időtartamra, 2012. augusztus 1-től 2013. május 31-ig.

Ne tűnjön kötözködésnek, de néhány kérdés:

  • mi volt a konténerek helyett 11 és fél hónapon át az árusoknak?
  • ki és hogyan készítette elő az ideiglenes piac felállítását, hogy „kimaradt” a vízelvezetés, az előtetők, azaz a működés alapfeltételei?
  • mi történt, hogy mindezekre a hiányosságokra csak egy év után jött rá az illetékes szerv?
  • miért kellett nyolc hónapnak eltelnie, hogy legalább az egyik ügyben lépések történjenek?
  • mikorra és mennyiért oldódhat meg például a vízelvezetés ügye?
  • ennek a „balhénak” ugyanúgy nem lesz felelőse, mint a piac-megvalósítás elhúzódásának sem?

Ezek után csak remélni tudjuk, hogy az új piac normálisan fog működni. Persze problémák akadhatnak, ám nem mindegy, hogy azokat miként és mikor oldják meg, ami a vezetők felelőssége.

CBFM - Józsefváros, Magdolna-negyed

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mijozsefvarosunk.blog.hu/api/trackback/id/tr495222450

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.